Administratör inom ekonomiadministration

Publiceringsdatum: 2024-10-11

Söker du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik-sektorn? Nu har du chansen att börja jobba som ekonomiassistent hos Linköpings kommun. Om du vill arbeta heltid hos Linköpings kommun, har de just nu en tjänst tills vidare som kan passa dig.

Platsen där jobbet finns ledigt är i Linköping. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Linköpings kommun i rollen som ekonomiassistent så har de just nu en ledig tjänst som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Har du vad som krävs för att arbeta som ekonomiassistent hos Linköpings kommun? Ansök innan fredag den tjugofemte oktober 2024 och ta reda på det!


Jobbannons

Tjänsten är placerad inom Vård- och omsorgsförvaltningen som är en av åtta förvaltningar i Linköpings kommun. Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldreomsorg, hälso- och sjukvård, myndighetsutövning, beställning av insatser samt bedriver vård och omsorg i egen regi. Vi arbetar kvalitetsmedvetet och professionellt för att göra varje dag så bra som möjligt för Linköpingsbor som behöver oss. 

Vill du förbättra vardagen, framtiden och livskvaliteten för Linköpingsborna? Hos oss kan du kombinera viktiga uppdrag med en meningsfull vardag. Välkommen till oss! 

Dina arbetsuppgifter

Som administratör inom ekonomiadministration kommer du att spela en central roll i vår debiteringsgrupp, som är en del av enheten Kansli och kommunikation. Du ansvarar för handläggning av avgifter inom Vård- och omsorgsförvaltningen, där du fattar avgiftsbeslut och registrerar inkomster. I din roll kommer du att bemöta överklaganden av avgiftsbeslut samt arbeta med fakturering av omsorgsavgifter. Dessutom erbjuder du support till både utförare och kunder genom att besvara frågor och informera om avgifter.

Dina arbetsuppgifter innefattar också kvalificerade administrativa uppgifter kopplade till faktureringen gentemot medborgare samt administrativa processer och stöd mot avdelning myndighet. Arbetet är mångsidigt och kräver noggrannhet samt ett starkt fokus på att leverera ett högt administrativt stöd till förvaltningen.

Din arbetsplats

Du kommer att arbeta på Kansli- och kommunikationsenheten, en stödfunktion inom Vård- och omsorgsförvaltningen. Enheten består av 11 medarbetare, varav 4 arbetar nära varandra i debiteringsgruppen, där du kommer att ingå. I gruppen arbetar ni tillsammans för att stötta och utveckla arbetet, och du får vara med och påverka och forma rutiner och processer. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag, med möjlighet till flextid.

Din arbetsplats kommer att vara på Hertig Karlsgatan 4, i en förvaltning som nyligen har genomgått en omorganisation för att förbättra samarbetet mellan myndighet och utförare. Förvaltningen är mitt i ett pågående utvecklingsarbete där både arbetsuppgifter och organisatorisk tillhörighet granskas och anpassas, med målet att skapa ett ännu närmare och mer effektivt samarbete

Du som söker

Vi söker dig som har en slutförd gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete inom myndighetsutövning och offentlig sektor. Det är meriterande om du har en utbildning inom administration eller ekonomi. För att lyckas i rollen krävs det att du har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då arbetet ställer höga krav på dokumentation samt kontakter med olika samhällsaktörer. Erfarenhet från vård- och omsorgssektorn är meriterande, liksom tidigare arbete med verksamhetssystemet Treserva, ekonomisystemet Unit4 och goda kunskaper i Excel/Kalkylark.

Som person är du strukturerad och självgående, med förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är flexibel och har lätt att anpassa dig till förändrade omständigheter, samtidigt som du är mån om att samarbeta med andra och bidra till en positiv arbetsmiljö.

Övrig information

När du söker en tjänst i Linköpings kommun registrerar du din ansökan genom inloggning via e-legitimation (såsom BankID eller FrejaID) istället för e-postadress. Saknar du e-legitimation? Vänligen kontakta ansvarig HR-konsult eller chef, så hjälper de dig att registrera din ansökan.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 13699

I denna ansökan bifogar du inget personligt brev

Om Linköpings kommun

Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnLinköpings kommun
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer2120000449
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeEkonomiassistent
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Linköpings kommun söker en person till denna tjänst som ekonomiassistent med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som ekonomiassistent hos Linköpings kommun skickar du in din ansökan senast 2024-10-25.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Systemadministratörer inom Linux till SysPartner!

Syspartner Consulting AB söker en person till tjänsten som systemadministratör i Linköping.

2024-09-30

Mer info

System administratör inom Identity eller Access Management

NXT Interim Stockholm AB söker två personer till tjänsten som systemadministratör i Linköping.

2024-10-14

Mer info

Systemadministratör inom Linux/Unix

Centric Professionals AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Linköping.

2024-07-31

Mer info