Supporttekniker till Saab Aeronautics!

Publiceringsdatum: 2024-09-02

Letar du efter anställning inom data/it? En möjlighet har öppnat upp för dig att börja arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos SAAB AB. SAAB AB söker efter en ny anställd på heltid under tills vidare som är redo att ta sin karriär till nästa nivå.

Arbetsplatsen ligger nära tillhands om du är bosatta i Linköping som är tjänsteorten. Om du är intresserad av en karriär inom helpdesktekniker/supporttekniker, ta en titt på de två lediga tjänsterna som SAAB AB erbjuder för att se om det är en matchning. Bli en del av SAAB AB genom att ansöka till jobbet som helpdesktekniker/supporttekniker senast måndag den trettionde september 2024.


Jobbannons

Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad.

Din roll

Aeronautics IT är inne i en spännande förändringsresa! Vi vill utmana, utveckla och förändra oss och samtidigt bevara det som fungerar bra inom de tekniska områden vi levererar. Är du nyfiken som person, har ett intresse att lära dig mer om IT och har ett eget driv? Sök dig till oss och var med och skapa framtidens Aeronautics IT!

I rollen som supporttekniker hos oss är du en viktig person i teamet som ansvarar för ärendeflödet av olika typer så som incidenter, beställningar, förändringar och övervakning. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på noggrannhet och säkerhetstänk i allt arbete vi utför.

Dina arbetsuppgifter kommer exempelvis bestå av:

  • Administration och felsökning inom Linux och Windows serverplattformar
  • Monitorering av IT miljöer
  • Konto- och behörighetsadministration

Supportresor inom och utanför Sverige kan förekomma och arbetet kan ibland ske på kvällar och helger.

Din profil

Vi söker dig som har några års erfarenhet inom Servicedesk eller IT-relaterad drift och support, gärna med fokus på serverdrift, övervakning, felsökning och konto- och behörighetsadministration. Du trivs med att arbeta självständigt men värdesätter också samarbetet med kollegor för att förbättra och effektivisera arbetsrutiner.

Som person är du noggrann, ansvarsfull, nyfiken och brinner för att ge bra service till kollegor som behöver hjälp. Du är bekväm med att prata i telefon och att ta kontakt med användare samt tycker du att det är givande att få hitta smarta tekniska lösningar för att förbättra och effektivisera arbetet.

Du behöver ha goda kunskaper inom följande områden:

  • Administration och felsökning inom Linux och Windows serverplattformar
  • Identitetshantering, konto & behörighet
  • Monitoreringsverktyg
  • Svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har kunskaper eller erfarenhet inom:

  • Kundsupport
  • Servicedesk för it miljöer
  • Serverdrift
  • Monitoreringsverktyg, exempelvis ITRS/OP5

Eftersom resor kan förekomma i tjänsten är det även fördelaktigt med körkort.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Välkommen med din ansökan redan idag!

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Vad du blir en del av

Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan.

Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen.

Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 22 000 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld.

Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här.

Om jobbet

Antal tjänster2
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnSAAB AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5560360793
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeHelpdesktekniker/Supporttekniker
YrkesområdeData/IT

Ansökan

SAAB AB söker två personer till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos SAAB AB skickar du in din ansökan senast 2024-09-30.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Nyexaminerad Mjukvaruutvecklare till Saab Aeronautics!

Friday Väst AB söker en person till tjänsten som systemutvecklare/programmerare i Linköping.

2024-08-15

Mer info

Produktions- och resursplanerare till Saab Aeronautics!

Friday Väst AB söker en person till tjänsten som produktionsplanerare, tillverkningsindustri i Linköping.

2024-08-15

Mer info

Junior Operativ Inköpare till Saab Aeronautics!

Friday Väst AB söker en person till tjänsten som inköpare i Linköping.

2024-08-20

Mer info