Publiceringsdatum: 2024-09-16
Vill du arbeta inom data/it-branschen? Centric Professionals AB är på jakt efter en skicklig helpdesktekniker/supporttekniker och du kan vara rätt person för jobbet. Vill du arbeta heltid hos Centric Professionals AB? Just nu letar de efter någon som vill ha en tjänst tills vidare.
Denna tjänst finns tillgänglig i Linköping som är tjänsteorten. Centric Professionals AB söker för närvarande efter en person att anställa inom helpdesktekniker/supporttekniker-branschen. Ta en titt på deras lediga tjänst för att se om något av dem passar just dig. Här är chansen att bli en del av Centric Professionals AB och jobba som helpdesktekniker/supporttekniker! Ansök senast måndag den sextonde december 2024.
Är du passionerad för teknik och service? Som supporttekniker får du en varierande arbetsdag där du jobbar med teknisk support. Här tar du emot och löser ärenden i fronten och samarbetar med kollegor för mer komplexa problem. Med fokus på kundservice och teknisk utveckling, får du möjlighet att växa och utvecklas i en stimulerande arbetsmiljö. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Sök idag till detta uppdrag hos SAAB i Linköping!
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
I rollen som supporttekniker på SAAB kommer du ha varierande arbetsuppgifter. Det är en teknisk support i en primär Windowsmiljö och inom första området kommer du vara filtret, det som brukar vara den klassiska första linjen på en servicedesk. Här tar du emot samtal, löser ärenden och dokumenterar i detalj. Målet är såklart att så många ärenden som möjligt går att lösa i fronten, men ärenden som du inte lyckas lösa skickas vidare till kollegorna på Backoffice. Du kommer till stor del ta emot samtal på svenska och mer sällan på engelska, men all dokumentation kommer ske på engelska. SAAB arbetar i ärendehanteringssystemet ServiceNow.
Inom området ”Backoffice” jobbar du med att lösa ärenden som kommit in via telefon, chatt eller portal. De ärenden som du och dina kollegor inte löst i första kontakten går vidare till Backoffice i första steget, men även de ärenden som kommer in från Serviceportalen landar här. Här finns det möjlighet att få hjälp av de närmaste kollegorna men även kollegor i andra led, samt att söka efter information i portaler och dokumentation för att hitta en lösning på ett ärende. Inom Backoffice tar du endast emot samtal vid större driftstörningar och har därför möjlighet att jobba lite mer ostört och fördjupa dig i teknik och olika problem. Det ger därför goda möjligheter att utveckla sin kompetens som du kan dra nytta av när du nästa gång bemannar fronten.
Inom området ”Request fulfillment” kommer du arbeta med beställningar som bl.a. kan kräva fysisk handpåläggning. Mycket har automatiserats gällande beställningar, men vissa moment måste helt enkelt göras av en person.
Du som söker denna tjänst trivs i en roll där du får ta mycket personligt ansvar och gillar variationen att arbeta i de tre olika rollerna. Du är verbal och gillar service. Med en positiv attityd antar du, och löser, de problem och utmaningar som du stöter på i rollen. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta kunden i fokus.
Vi ser gärna att du har:
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Christian.Gidloev@centric.eu
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Centric Professionals AB |
Lön | Fast och rörlig lön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 5567183693 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Helpdesktekniker/Supporttekniker |
Yrkesområde | Data/IT |
Centric Professionals AB söker en person till denna tjänst som helpdesktekniker/supporttekniker med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som helpdesktekniker/supporttekniker hos Centric Professionals AB skickar du in din ansökan senast 2024-12-16.
Källa: Arbetsförmedlingen
Centric Professionals AB söker en person till tjänsten som helpdesktekniker/supporttekniker i Linköping.
2024-11-26
Mer infoXamera AB söker en person till tjänsten som backend-utvecklare i Linköping.
2024-10-15
Mer infoFramtiden i Sverige AB söker en person till tjänsten som mjukvaruutvecklare i Linköping.
2024-10-30
Mer info