Sommarvikariat - Administratörer till Linköpings Reception

Publiceringsdatum: 2024-12-20

Letar du efter möjligheter att arbeta inom administration, ekonomi, juridik? Här är din möjlighet att bli en del av teamet hos Polismyndigheten genom att arbeta som kontorsreceptionist. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Polismyndigheten under 11 dagar upp till 3 månader. De letar just nu efter nya medarbetare.

Linköping är platsen där detta jobb har sin tjänsteort. Polismyndigheten söker för närvarande efter flera personer att anställa inom kontorsreceptionist-branschen. Ta en titt på deras sex lediga tjänster för att se om något av dem passar just dig. Har du vad som krävs för att arbeta som kontorsreceptionist hos Polismyndigheten? Ansök innan onsdag den femtonde januari 2025 och ta reda på det!


Jobbannons

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu administratörer till reception för sommarvikariat som är serviceinriktade och har en hög känsla för rättssäkerhet. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet och är organiserad i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Region Öst består av tre polisområden; Södermanland, Östergötland och Jönköping.

Polisområde Östergötland är en del av Polisregion Öst och är indelad i tre lokalpolisområden; Linköping, Norrköping och Motala, en utredningssektion samt ett kansli. Nu söker vi personal för sommarvikariat till receptionen med placering i Linköping.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten och en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden samt effektivitet.

I receptionen erbjuds ett varierat arbete med många olika arbetsuppgifter. Här möter du upp våra samhällsmedborgare med olika polisiära ärenden. Till stor del handlar det om hantering av pass- och resehandlingar. Andra förekommande ärenden är hantering av hittegods, anmälningsmottagning, vapenmottagning och administration i ärendehandläggning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Pass- och nationell ID-korts hantering
  • Hittegodshantering
  • Tillståndshantering
  • Anmälningsupptagning
  • Extern- och intern service
  • Viss vapen- och ammunitionshantering
  • Besvara telefonsamtal och e-mail.

En förutsättning för att du blir aktuell för vikariatet är att du kan genomföra introduktion och grundutbildning i RES vid något av tillfällena som erbjuds i mars, april eller maj. Introduktionen och utbildningen är totalt 13 arbetsdagar. Utbildning kan ske på annan ort.

KVALIFIKATIONER

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Fullständig gymnasieutbildning
  • Erfarenhet av receptionsarbete eller annat arbete som innefattar kundkontakter genom personliga möten och administration, i närtid som bedöms relevant för tjänsten
  • God data- och systemvana
  • Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
  • Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
  • B-körkort.

Det är meriterande om du i närtid även har arbetslivserfarenhet av:

  • handläggning i systemet RES
  • hittegodshantering i polisiära system
  • anmälningsmottagning
  • systemet Durtvå
  • kassavana som bedöms som relevant för tjänsten
  • Arbetslivserfarenhet av arbete inom kundtjänst.

Personliga egenskaper

Vi lägger mycket stor vikt vid den personliga lämpligheten där vi bland annat värdesätter att du är noggrann, serviceinriktad och flexibel liksom har en hög känsla för rättssäkerhet. Som polisens ansikte utåt är du representativ och förtroendeingivande.

Du har mycket god förmåga att skapa goda relationer med allmänheten och medarbetare och trivs både med att arbeta självständigt liksom att samarbeta med andra. Periodvis är det högt tryck i receptionen, det är därför av stor vikt att du är stresstålig och har god förmåga att hantera arbetstoppar med en fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT

Arbetsort: Linköping

Arbetstid: VP 5:2, 40 h/vecka dagtid, även kvällstid, viss helg tjänstgöring kan förekomma

Tillträde: Sommaren 2025, juni. OBS! Obligatorisk utbildning, se under Arbetsuppgifter.

Funktion: Administratör - reception

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Om jobbet

Antal tjänster6
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnPolismyndigheten
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning11 dagar - upp till 3 månader
Organisationsnummer2021000076
Typ av anställningSommarjobb / feriejobb
YrkeKontorsreceptionist
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Polismyndigheten söker sex personer till denna tjänst som kontorsreceptionist med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som kontorsreceptionist hos Polismyndigheten skickar du in din ansökan senast 2025-01-15.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Enhetschef HR-service till Linköpings kommun

AS&B Executive AB söker en person till tjänsten som hr-specialist/hr-advisor i Linköping.

2024-12-16

Mer info

Studie-och yrkesvägledare till Man måste må AB

Man måste Må AB söker en person till tjänsten som studie- och yrkesvägledare i Linköping.

2024-10-11

Mer info

Backend-utvecklare till spännande och familjärt bolag!

Xamera AB söker en person till tjänsten som backend-utvecklare i Linköping.

2024-10-30

Mer info