Vikarierande medarbetare till Linköpings universitets Infocenter

Publiceringsdatum: 2024-12-13

Letar du efter ett jobb inom administration, ekonomi, juridik? Linköpings Universitet söker just nu efter en receptionist, telefonist och du kan vara den de letar efter. Sök nu om du är intresserad av att arbeta heltid hos Linköpings Universitet under 6 månader eller längre. De letar just nu efter nya medarbetare.

Att bo i närheten av Linköping kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. Företaget Linköpings Universitet erbjuder just nu spännande karriärmöjligheter. Om du vill jobba som receptionist, telefonist har de nu ett ledigt jobb - kolla in annonsen för att se om du har rätt erfarenhet. Har du vad som krävs för att arbeta som receptionist, telefonist hos Linköpings Universitet? Ansök innan torsdag den nionde januari 2025 och ta reda på det!


Jobbannons

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss!

Vill du ge våra studenter, anställda och besökare ett gott bemötande och få dem att känna sig välkomna? Har du förståelse för service och dess möjligheter att skapa goda och trivsamma miljöer? Tycker du om att arbeta med administration och utveckla de administrativa processerna? Tycker du om att möta många människor och ge hög nivå av service? Då erbjuder vi ett spännande och omväxlande jobb i vårt Infocenter!

Om jobbet

Som vikarierande medarbetare/administratör i Infocenter kommer du att arbeta i telefonväxel, reception och ärendehanteringssystem. Du kan även få uppdrag att arbeta med olika administrativa uppgifter inom hela organisationen och framför allt Studentavdelningen. Du är en naturlig del av utvecklingen på enheten där du och dina kollegor via förbättringsförslag och idéer kan stärka vår organisation.

Du har mycket kontakt med många personer via våra olika kanaler, du söker efter information i olika system och handlägger effektivt i varje ärende. Arbetsuppgifterna är varierande och du anpassar ditt sätt att kommunicera utifrån situationen och den du möter. Du lyssnar, tar emot synpunkter, svarar på och vägleder i olika frågor. Om du inte kan svara på en fråga direkt så tar du frågan vidare till rätt instans. 

I din roll är det därför viktigt att du lätt skapar kontakter och bygger upp goda relationer i organisationen.

Om dig

Vi söker dig som kan ta initiativ till förbättringar både i din vardag och kring verksamheten i allmänhet. Du kan möta och hantera andra människor utifrån deras behov samtidigt som du är en effektiv problemlösare. Du är ansvarsfull och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete. Vidare har du en kommunikativ förmåga, vilket innebär att du visar intresse för andra människor, ställer frågor, rådgör med dina kollegor, är samarbetsvillig och delar med dig av dina kunskaper. Du behåller lugnet i stressade situationer och visar en personlig mognad i kontakten med kollegor och andra du möter. Vi ser också att du har ett gott bemötande, gör det lilla extra när det behövs, duktig på att formulera dig och kan tänka fritt. 

Med social förmåga, omtanke och stark servicekänsla möter du människor. Du har en förmåga att få andra att känna sig välkomna och att du finns där för dem, vare sig det är ett enkelt eller komplext ärende. Du kan sprida glädje till din omgivning och lyfta andra personer! 

Vi vill att du har:

  • arbetslivserfarenhet inom service/funktioner som har service som del i sitt arbete (exempelvis kundservice, telefonväxel eller reception)
  • erfarenhet av informationssökning
  • mycket goda kunskaper i både tal och skrift på svenska
  • goda kunskaper i både tal och skrift på engelska
  • god datorvana
  • gymnasieexamen eller motsvarande

 Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av att arbeta som handläggare i ett ärendehanteringssystem
  • erfarenhet av digitala kundtjänstlösningar exempelvis chatt
  • högskoleutbildning
  • deltagit i utvecklingsprojekt
  • erfarenhet av administrativt arbete/planeringsarbete

Din arbetsplats

Infocenter är den naturliga ingången till Linköpings universitet. Infocenter finns på tre campus på två orter. Hit kan studenter, anställda, besökare och allmänhet vända sig för att få hjälp. Infocenter kan hjälpa till med studieadministrativa frågor, ge viss IT-support och ge allmän information om universitetet. 

Idag är Infocenters öppettider 8.00-16.30 vardagar. Du ingår i ett arbetslag enligt ett roterande schema för de tre huvuduppdragen: reception, växel, ärendehantering. Din placeringsort är Linköping men du kan också arbeta från Norrköping ibland.

Om anställningen

Heltid. Vikariat 1 år, med ev. möjlighet till förlängning.

Tilldträde snarast eller enligt överenskommelse.

Lön och förmåner

Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning. 

Läs mer om förmåner för anställda här.

Fackliga kontaktpersoner

Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande.

Ansökan

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 9 januari 2024. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas.

Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor.

Välkommen med din ansökan!

Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnLinköpings Universitet
LönFast månads- vecko- eller timlön
Omfattning6 månader eller längre
Organisationsnummer2021003096
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeReceptionist, telefonist
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Linköpings Universitet söker en person till denna tjänst som receptionist, telefonist med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som receptionist, telefonist hos Linköpings Universitet skickar du in din ansökan senast 2025-01-09.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Samhällsvägledare till Linköpings Kommun

Bemannia AB (Publ.) söker en person till tjänsten som kundtjänstmedarbetare i Linköping.

2024-12-18

Mer info

Interim chef till Infocenter hos Linköpings universitet.

Poolia AB söker en person till tjänsten som enhetschef, offentlig förvaltning i Linköping.

2024-12-19

Mer info

Universitetslektor i filosofi med inriktning mot teknologins filosofi

Linköpings Universitet söker en person till tjänsten som universitets- och högskolelektor i Linköping.

2024-10-22

Mer info