Publiceringsdatum: 2024-04-22
Har du övervägt att arbeta inom chefer och verksamhetsledare-branschen? Polismyndigheten söker just nu efter en administrativ chef och du kan vara den de letar efter. Intresserade sökes för heltid-jobb hos Polismyndigheten - är du intresserad? De letar efter någon som vill jobba tills vidare.
Denna tjänst finns tillgänglig i Linköping som är tjänsteorten. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Polismyndigheten i rollen som administrativ chef så har de just nu en ledig tjänst som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Söker du efter en spännande karriär som administrativ chef? Sök jobbet hos Polismyndigheten senast fredag den tionde maj 2024 och bli en del av deras team.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 000 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Myndigheten befinner sig i en omfattande tillväxt som kommer att pågå de närmsta åren. Detta för att kunna möta framtidens utmaningar. Att arbeta för polisen är att skapa trygghet i människors liv. Varje dag.
Vi söker en gruppchef till en av våra lönegrupper vid Polisens administrativa center (PAC HR). Hos oss kommer ditt arbete bidra till att utveckla Polismyndighetens lönehantering utifrån framtida förutsättningar och krav. Lönehanteringen är idag organiserad i tre lönegrupper med 13 medarbetare och en gruppchef i resp. grupp.
Polisens administrativa center (PAC) är en sektion inom HR-avdelningen med uppdrag att stödja och underlätta för myndighetens medarbetare och chefer samt professionen HR. Förutom löneadministration tillhandahåller vi inom sektionen även systemstöd, support och verksamhetsutveckling inom HR-området.
Vi är en framåtlutad och verksamhetsorienterad sektion med målsättningen att skapa effektivitet inom våra ansvarsområden samt bidra till minskad administration inom Polismyndigheten. Sektionen är inne i ett spännande förändringsarbete där utvecklings- och effektiviseringsarbeten pågått under en tid som bl.a. innebär att digitala lösningar ska tillämpas där de skapar nytta för verksamheten. Vi vill vara en attraktiv arbetsplats som till fullo tar tillvara på digitaliseringens möjligheter och som utvecklar befintliga processer. Detta kommer att påverka både våra framtida arbetssätt och vår organisation.
Som chef för en lönegrupp rapporterar du till sektionschefen samt ingår i sektionschefens ledningsgrupp, där ni tillsammans ansvarar för att uppdrag genomförs samt att driva myndighetens förändrings- och utvecklingsarbete. Du har särskilt ansvar för sektionens verksamhet inom området löneadministration och dess resultat. Som gruppchef företräder du hela Polismyndigheten både internt och externt samt arbetar för att stärka förtroendet för polisverksamheten.
Att vara chef och ledare inom Polismyndigheten innebär att skapa trygghet och bygga förtroende genom att utöva ett uppriktigt, modigt och lyhört ledarskap med tillit till andras kompetens och förmåga. Som chef driver du utveckling genom att inspirera och uppmuntra till reflektion och återkoppling på ett sätt som utgår från att vi följer lagen och behandlar människor lika. Du skapar förutsättningar och verkar för goda relationer som bidrar till att vi agerar tillsammans utifrån vad som är bäst för medborgarna och uppdraget som helhet.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor. Som grund för den bedömningen ligger Polismyndighetens ledarkriterier. Ledarkriterierna anger en beskrivning av ett önskvärt ledarskap inom Polismyndigheten och omfattar följande förmågor:
Läs mer om ledarkriterierna https://polisen.se/ledarkriterier/ Om inte länken är klickbar kopiera och klistra in länktexten i din webbläsare.
Som en del i urvalsprocessen kommer även tester att användas.
Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Maria Hölscher, maria.holscher@polisen.se, tfn: 010-563 52 09
Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Mirjana Daneskär mirjana.daneskar@polisen.se eller HR-konsult Ylva Gamrell ylva.gamrell@polisen.se
Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, nås via Polisens växel 114 14
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Notera att det tydligt skall framgå av ditt CV på vilket sätt du uppfyller våra ställda krav och meriter, då det ligger till grund för vårt urval.
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 10 maj 2024 via e-post till jobb.na@polisen.se. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format. Märk din ansökan med ref.nr. A235.489/2024 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Antal tjänster | 1 |
---|---|
Arbetstid | Heltid |
Företagsnamn | Polismyndigheten |
Lön | Fast månads- vecko- eller timlön |
Omfattning | Tills vidare |
Organisationsnummer | 2021000076 |
Typ av anställning | Vanlig anställning |
Yrke | Administrativ chef |
Yrkesområde | Chefer och verksamhetsledare |
Polismyndigheten söker en person till denna tjänst som administrativ chef med placerings i Linköping. Om det låter intressant att arbeta som administrativ chef hos Polismyndigheten skickar du in din ansökan senast 2024-05-10.
Källa: Arbetsförmedlingen
Polismyndigheten söker en person till tjänsten som hr-chef i Linköping.
2024-04-30
Mer infoCombitech AB söker en person till tjänsten som mjukvaruutvecklare i Linköping.
2024-04-09
Mer infoNytida AB söker en person till tjänsten som vårdare/arbetshandledare/boendestödjare i Linköping.
2024-04-11
Mer info